.

ZAPROSZENIE: konferencja i warsztaty LEGISLACJA DLA BIZNESU „Jak poprawnie reklamować produkty kosmetyczne? – naturalny, organiczny, hipoalergiczny, nie zawiera…”, Warszawa, 29 maja 2019 roku

ZAPROSZENIE: konferencja i warsztaty LEGISLACJA DLA BIZNESU „Jak poprawnie reklamować produkty kosmetyczne? – naturalny, organiczny, hipoalergiczny, nie zawiera…”, Warszawa, 29 maja 2019 roku

Zapraszamy Państwa do udziału w konferencji z cyklu LEGISLACJA DLA BIZNESU: „Jak poprawnie reklamować produkty kosmetyczne? Naturalny, organiczny, hipoalergiczny, nie zawiera…”. Konferencję, połączoną z praktycznymi warsztatami, organizuje w Warszawie 29 maja 2019 roku Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego. Patronem merytorycznym jest Cosmetics Europe.

„Naturalny” czy „organiczny”, to cechy, które producenci chętnie akcentują­­­ w przekazach reklamowych produktów kosmetycznych. Nie mniejszą popularnością cieszą się określenia ‘”free from” czy „hipoalergiczny”. Zapraszam Państwa do dyskusji w gronie ekspertów, jak należy stosować te deklaracje, aby pozostać w zgodzie z prawem.

 Państwa uwagę pragnę skierować na część warsztatową, która jest odpowiedzią na wiele zapytań wpływających do Stowarzyszenia –  proponujemy wykłady i ćwiczenia obliczeniowe w oparciu o normę ISO 16128poprowadzą je ekspertki, które brały bezpośrednio udział w tworzeniu normy:  Anne Dux i Carmen Esteban. To właśnie norma ISO 16128 stanowi wytyczne dla określania naturalności i organiczności:

  • ISO 16128-1:2016 Guidelines on technical definitions and criteria for natural and organic cosmetic ingredients and products – Part 1: Definitions for ingredients
  • ISO 16128-2:2017 Guidelines on technical definitions and criteria for natural and organic cosmetic ingredients – Part 2: Criteria for ingredients and products

 Do udziału w konferencji i warsztatach poprosiliśmy uznanych ekspertów  – przedstawicieli przemysłu:

  • Anne Dux (francuskie stowarzyszenie FEBEA)
  • Carmen Esteban (CES Consuting, wcześniej hiszpańskie stowarzyszenie STANPA)
  • Dr Geralda Rennera (Cosmetics Europe)
  • Dr Iwonę Białas (Cosmetosafe Consulting)

a także przedstawiciela Głównego Inspektoratu Sanitarnego – Izabelę Burzyńską – reprezentującą Polskę w pracach Stałego Komitetu ds. Kosmetyków i Grupy Roboczej ds. Kosmetyków Komisji Europejskiej.

Omówią oni szeroko kwestie deklaracji marketingowych widzianych z różnych perspektyw – z punktu widzenia przemysłu, Safety Assessora, a także organu kontrolującego.

Konferencja odbędzie się na miesiąc przed wejściem w życie załączników III i IV Dokumentu Technicznego Komisji Europejskiej w sprawie oświadczeń dotyczących produktów kosmetycznych, wprowadzających nowe elementy w ocenie poprawności stosowania deklaracji free from hipoalergiczny.

Do udziału zapraszamy szczególnie:

  • Właścicieli oraz kadrę zarządzającą firm kosmetycznych
  • Pracowników Działów Kontroli Jakości
  • Pracowników Działów Badawczo-Rozwojowych i Działów Wdrożeń
  • Pracowników Laboratoriów
  • Pracowników Działów Marketingu

 Szczegółową agendę konferencji i warsztatów znajdą Państwo w załączniku.

 Program_konferencji_29-maja_2019

Prosimy o zgłaszanie udziału w szkoleniu poprzez formularz: https://konferencjaiwarsztatypspkd.konfeo.com/pl/groups

Uwaga! Pracownicy firm członkowskich Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego otrzymują atrakcyjne rabaty. Niższą cenę udziału w konferencji gwarantujemy także osobom, które dokonają rejestracji do dnia 30 kwietnia 2019 roku.

 Zapraszam serdecznie!

Anna Oborska

Dyrektor Generalny Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego

 

 

 

 

 

 

 

Marki członków stowarzyszenia