- w IV kwartale 2018 roku prawdopodobnie wejdzie w życie ustawa o produktach kosmetycznych. W ustawie zawarte zostały nowe obowiązki dla przedsiębiorców, a za uchybienia wynikające z nieprzestrzegania przepisów, w tym naruszenia wymogów związanych z deklaracjami marketingowymi, przewidziano wysokie kary finansowe.
- 1 lipca 2019 roku wejdą w życie załączniki III i IV Dokumentu Technicznego Komisji Europejskiej w sprawie oświadczeń dotyczących produktów kosmetycznych, wprowadzające nowe elementy w ocenie poprawności stosowania deklaracji free from i hipoalergiczny. Dokument Techniczny to – z jednej strony – zbiór najlepszych praktyk przeznaczony do indywidualnego stosowania, z drugiej zaś – punkt odniesienia dla organów kontrolnych i ich działalności w zakresie nadzoru rynku. To może oznaczać konieczność zmian w etykietach!
To czas, w którym precyzyjna znajomość prawa i świadomość zmian są dla bezpieczeństwa prowadzonego biznesu szczególnie ważne.
Zapraszamy Państwa na konferencję z cyklu LEGISLACJA DLA BIZNESU „Deklaracje marketingowe – co nas czeka w latach 2018 i 2019?”, którą Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego organizuje w Warszawie już 6 czerwca 2018 roku.
Gościem specjalnym konferencji będzie Manuela Coroama. To uznany ekspert reprezentujący Cosmetics Europe w rozmowach z Komisją Europejską. W programie ujęte zostały także wystąpienia Zbigniewa Gajewskiego – Dyrektora Generalnego Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz ekspertów Stowarzyszenia aktywnie zaangażowanych w prace legislacyjne na poziomie polskim i europejskim.
Deklaracje marketingowe to temat budzący w firmach wiele emocji, a czasem wręcz kontrowersji. Za innowacje w firmach odpowiada szereg osób – są wśród nich zarówno pracownicy działów technologicznych – w zakresie nowych receptur, jak i pracownicy działów marketingu – w sferze działań wspierających sprzedaż. Ważne, aby tą samą wiedzą z zakresu przepisów prawa polskiego i europejskiego dysponowali:
- Właściciele oraz kadra zarządzająca firm kosmetycznych
- Pracownicy Działów Kontroli Jakości
- Pracownicy Działów Badawczo-Rozwojowych i Działów Wdrożeń
- Pracownicy Laboratoriów
- Pracownicy Działów Marketingu
Na zakończenie konferencji zapraszamy Państwa do udziału w części praktycznej – warsztatach, które poprowadzą eksperci Instytutu Badań Kosmetyków Dr Koziej.
Patronem merytorycznym konferencji LEGISLACJA DLA BIZNESU „Deklaracje marketingowe – co nas czeka w latach 2018 i 2019?”, jest Cosmetics Europe.
Zapraszam!
Anna Oborska
Dyrektor Generalny
Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego