Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, we współpracy z Głównym Inspektoratem Sanitarnym, zorganizowało 1 grudnia 2025 jubileuszową konferencję prasową z okazji 20-lecia programu edukacyjnego dla mediów „Nauka dla Urody” & „Nauka dla Domu”.
Jego uczestnikami było blisko 40 osób, wśród nich przedstawiciele Polskiej Agencji Prasowej oraz najważniejszych wydawnictw: Agora, Bauer Media Group, Burda Media Polska, Grupa ZPR, Ringier Axel Springer Polska, Polityka a także portali branżowych: Chemia i Biznes oraz Standardy Medyczne.
Od dwóch dekad nasz cykl edukacyjny buduje świadomość medialną i konsumencką, prezentując rzetelną wiedzę naukową dotyczącą bezpieczeństwa, technologii i regulacji prawnych w branżach kosmetycznej, detergentowej oraz produktów biobójczych. To również ważne narzędzie wzmacniające transparentność wizerunku całego sektora oraz pozycję Stowarzyszenia jako eksperta i wiarygodnego partnera w dialogu z mediami, administracją w Polsce i Unii Europejskiej i opinią publiczną.
Tegoroczne spotkanie poświęciliśmy tematyce bezpieczeństwa produktów i systemowi nadzoru rynkowego, a swoją wiedzą podzieliły się:
- Izabela Burzyńska, Główny Inspektorat Sanitarny
- Iwona Poniatowska-Banaszek, Prezes PSPKD
- dr inż. Marta Pawłowska, Wiceprezes PSPKD, Safety Assessor
- dr inż. Anna Oborska, Wiceprezes i Dyrektor Generalna PSPKD
Ta edycja konferencji miała wyjątkową oprawę, ponieważ odbywała się w jubileuszowym roku 20-lecia cyklów „Nauka dla Urody” i „Nauka dla Domu”, w ramach których eksperci PSPKD oraz zaproszeni goście odsłaniają kulisy tworzenia bezpiecznych i innowacyjnych kosmetyków oraz detergentów, pokazując, jak nauka, nowoczesne technologie oraz europejskie i polskie regulacje zapewniają najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa produktów codziennego użytku.
W centrum uwagi znalazła się również kwestia planowanej reklasyfikacji etanolu, która – jeśli zostanie wprowadzona – mogłaby zachwiać rynkiem produktów do dezynfekcji i uderzyć w bezpieczeństwo konsumentów, co PSPKD stanowczo podkreśla, wspierając inicjatywę #HandsUpForEthanol. Spotkanie pokazało ogromną rolę dialogu między przemysłem, regulatorami i mediami w budowaniu świadomego rynku i przyszłości, w której innowacja idzie w parze z odpowiedzialnością.
Jesteśmy dumni, że już od 20 lat możemy wspólnie realizować projekt, który realnie wpływa na stan wiedzy, budowanie zaufania oraz transparentność rynku.
W przypadku pytań lub chęci włączenia się w kolejne działania komunikacyjne Stowarzyszenia – pozostajemy do dyspozycji.
INFORMACJA PRASOWA:
2025_BEZPIECZEŃSTWO PRODUKTÓW 1 grudnia 2025_ver fin





