Polska branża kosmetyczna przeżywa bardzo dynamiczny rozwój. Rynek wart 16 mld zł w 2016 r. według prognoz Euromonitora ma urosnąć do 20 mld zł w roku 2020. Sprzedaż poza Unię Europejską rośnie szybciej niż kiedykolwiek.
Arabia Saudyjska, Kuwejt, Irak, Japonia, Korea Południowa, Chiny, USA, Brazylia, Filipiny, Indonezja, Tajlandia, Wietnam, czy Australia, to rynki, na których eksportowane z Polski produkty radzą sobie z powodzeniem.
Przedsiębiorcom, którzy planują taką ekspansję zagraniczną, niezbędna jest rzetelna wiedza na temat wymogów prawnych tych krajów w dziedzinie wprowadzania produktów kosmetycznych do obrotu. Różnic w stosunku do rozwiązań stosowanych w Unii Europejskiej jest bardzo wiele, zaczynając od odmiennych definicji „produktu kosmetycznego”.
Zapraszamy Państwa do udziału w seminarium i warsztatach LEGISLACJA DLA BIZNESU „Jak wprowadzić produkt kosmetyczny do obrotu poza UE? – wymagania prawne na wybranych rynkach”.
Poprowadzi je doświadczona ekspertka – Sylwia Stokowska – Absolwentka wydziału Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego. Wieloletni audytor wiodący ISO 22716, ISO 9001 i IFS HPC oraz Auditor TŪV SŪD Polska Sp. z o.o., ekspert Techniczny Komisji kosmetyki i chemii gospodarczej w Polskim Komitecie Normalizacyjnym.
W programie seminarium i warsztatów ujęte zostały wystąpienia poświęcone poszczególnym rynkom, a także ćwiczenia z opracowania etykiety produktu na wybrane kraje oraz ćwiczenia z przygotowywania certyfikatu zgodności produktu z wymaganiami.
Do udziału zapraszamy szczególnie producentów, jak i dystrybutorów produktów kosmetycznych, w tym właścicieli oraz kadrę zarządzającą, a także pracowników działów:
- badawczo – rozwojowych
- kontroli jakości
- prawnych
- handlowych, w tym eksportu i marketingowych