Po dwóch latach przerwy związanej z pandemią w ostatnim tygodniu kwietnia 2022 wróciły bardzo wyczekiwane przez branżę kosmetyczną targi COSMOPROF w Bolonii.
Tegoroczną – 53. edycję targów – cechowało ogromne zainteresowanie firm pochodzących z ponad 150 krajów świata. W licznych halach targowych pojawiło się ponad 3 000 wystawców. Najliczniej reprezentowane były firmy koreańskie, ale już drugą pozycję pod względem liczebności zajęły firmy z Polski. Według danych uzyskanych od organizatorów targów, było ich blisko 190. I zarówno gigantyczna liczba, jak i ogromnie nowoczesny design polskich stoisk, potwierdzają, że branża kosmetyczna słusznie została wpisana przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii na listę branż priorytetowych i jej dedykowane są programy wsparcia eksportu.
I tak – COSMOPROF w Bolonii – Ministerstwo wybrało jako wydarzenie, na którym Polska wystawiła swoje promocyjne stoisko narodowe. To tu polscy przedsiębiorcy mogli spotkać się z kontrahentami, także jeśli nie dysponowali własnymi stoiskami targowymi. Operatorem tych działań były firma BERM, która we współpracy z Polską Izbą Biznesową we Włoszech zorganizowała ciekawy program spotkań z potencjalnymi partnerami. Mamy nadzieję, że zaowocują one perspektywicznymi kontaktami.
Na polskie stoisko promocyjne została zaproszona przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii jako ekspert dr Anna Oborska – dyrektor generalna PSPKD, a w programie działań na stoisku ujęte zostało Jej wystąpienie na temat „Etyka w komunikacji i reklamie produktów kosmetycznych – ramy prawne obowiązujące w UE”. Dobór tematu okazał się „strzałem w dziesiątkę”. Prelekcji wysłuchało liczne grono gości, którzy po zakończonym wykładzie uzyskali odpowiedzi na zadawane pytania. Na polskim stoisku promowałyśmy także bazę składników oraz aplikację COSMILE.
Wszystkim z Państwa, których miałyśmy okazję spotkać na targach – serdecznie dziękujemy. Możliwość osobistych spotkań po długim okresie życia „online”, to radość, która nie ma sobie równych.