Komisarz Elżbieta Bieńkowska oraz Wicepremier Janusz Piechociński spotkali się 23 stycznia 2015 roku z przedstawicielami przemysłu. Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości przekazało na ręce Pani Komisarz Bieńkowskiej stanowisko przemysłu oraz zaprezentowało kwestie kluczowe, stwarzające najważniejsze bariery.
Przedmiotem dyskusji były m.in. inteligentne regulacje i tworzenie otoczenia prawnego, które nie będzie generowało zbędnych obciążeń dla przemysłu, nie przynosząc jednocześnie żadnych korzyści konsumentowi.
Podczas dyskusji Stowarzyszenie zwróciło szczególną uwagę na:
- zbyt krótkie okresy przejściowe proponowane w nowych aktach prawnych i ogromne, związane z tym, obciążenia dla producentów;
- konieczność kodyfikacji funkcjonowania Komitetu Naukowego ds. Bezpieczeństwa Konsumentów (SCCS), który stanowi podstawowe ciało doradcze w kwestii składników kosmetyków;
- możliwie najszersze wykorzystanie samoregulacji przemysłu i nie wprowadzanie dodatkowych regulacji tam, gdzie jest to zbędne;
- umożliwienie przekazania części informacji zawartych na etykiecie w sposób elektroniczny, co pozwoli zmniejszyć „tłok” na etykietach i ułatwi bardzo szybkie wprowadzenie zmian
- konieczność zwiększenia pojemności pojemników aerozolowych z tworzyw sztucznych i ciśnień;
- konieczność kontroli nad tłumaczeniem aktów prawnych (a w szczególności fraz ostrzegawczych) z języka angielskiego na języki narodowe.
Przedstawiając aspekty związane z budowaniem potencjału konkurencyjności Unii Europejskiej przedstawiciele Stowarzyszenia zwrócili szczególną uwagę na konieczność zapraszania do współpracy przy tworzeniu prawa ekspertów, którzy mają doświadczenie przemysłowe – ma to szczególne znaczenie w przypadku konwergencji międzynarodowej. Negocjowana w chwili obecnej umowa o wolnym handlu pomiędzy UE i USA, mająca na celu zbliżenie regulacji obu obszarów geograficznych, wzajemne uznawanie procedur i metod badawczych, jest bardzo istotna z punktu widzenia przemysłu kosmetycznego i detergentowego. Istotne jest również zniesienie lub możliwie największe zniwelowanie barier na rynku chińskim.