Polską wersję przewodnika Cosmetics Europe dotyczącego reklamy i deklaracji marketingowych zaprezentowało swoim członkom Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości 6 marca 2013 roku. Treść przewodnika zatytułowanego ”Samoregulacja w reklamie – przewodnik dobrych praktyk deklaracji marketingowych i reklamy kosmetyków” została szeroko przedstawiona i przedyskutowana podczas spotkania. Dokument został rozesłany do wszystkich Członków Stowarzyszenia i umieszczony na stronie internetowej.
W spotkaniu uczestniczył Dyrektor Generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy Konrad Drozdowski, który odpowiedział na szereg pytań dotyczących samoregulacji w reklamie. Konrad Drozdowski zwrócił szczególną uwagę na fakt, że samoregulacja jest inicjatywą środowiska reklamowego, mającą na celu zapewnienie najwyższych standardów reklamy w Polsce oraz ochronę konsumentów i konkurencji przed nieuczciwym lub nieetycznym przekazem reklamowym.
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy, wraz z EASA Alliance, jest partnerem Komisji Europejskiej, uczestniczy w kształtowaniu systemu samoregulacji w reklamie na forum Unii Europejskiej. Zdaniem Komisji Europejskiej samoregulacja jest szczególnie skuteczną metodą promocji i ochrony dobrych praktyk w szeroko rozumianej sferze reklamy i komunikacji marketingowej.