Czas kampanii „Keep caps from kids” („Trzymaj kapsułki poza zasięgiem dzieci”) decyzją głównego jej organizatora – A.I.S.E. – został przedłużony do sierpnia 2016 r. Projekt jest dobrowolną inicjatywą A.I.S.E., które we współpracy z partnerami zobowiązało się do prowadzenia kampanii edukacyjnej dla konsumentów, w celu promowania w Europie właściwego stosowania kapsułek do prania z płynnym detergentem . Kampanię wspiera już 22 partnerów z całej Europy – są to zarówno producenci, jak i urzędy krajowe oraz centra kontroli zatruć. Jednym z jej partnerów jest Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości. Rezultatem kampanii jest spadek incydentów z tą kategorią produktów w Europie aż o 30%. To ogromy sukces.
Elementem kampanii jest strona internetowa keepcapsfromkids.eu, gdzie zamieszczone są informacje, w jaki sposób dorośli powinni przechowywać i stosować kapsułki z płynnym detergentem. Stowarzyszenie zaangażowane było w przygotowanie polskiej wersji strony internetowej keepcapsfromkids.pl. Naszym sukcesem było pozyskanie patronów projektu: Biura ds. Substancji Chemicznych oraz Ministerstwa Gospodarki.
Skuteczne działania Polskiego Stowarzyszenia Producentów Kosmetyków i Środków Czystości w sprawie kapsułek do prania z płynnym detergentem, zaowocowały przyjęciem przez polskie władze pozytywnego stanowiska dla postulatów przemysłu. Dzięki staraniom Stowarzyszenia, ta kategoria produktów została ochroniona przed wycofaniem z rynku, a jej producenci i dystrybutorzy – przed gigantycznymi stratami. Serdecznie zachęcamy wszystkich producentów do przyłączenia się do kampanii. Każdy nowy uczestnik inicjatywy przyczynia się do szerzenia świadomości i edukacji rodziców oraz opiekunów małych dzieci w zakresie właściwego stosowania i przechowywania kapsułek do prania z płynnym detergentem. Więcej informacji o projekcie znajdą Państwo na stronie: http://www.keepcapsfromkids.eu/pl
Kampanii poświęcone są liczne publikacje. Oto najnowsze:
AISE, Keep caps from kids, Chemia i Biznes 2_2015
Kapsułki do prania kuszą jak cukierek, metrocafe.pl, 02082015
Zapraszamy Państwa do obejrzenia filmowego spotu kampanii: