Czy kosmetyki są ważne? – “Tak” – mówi przeważająca większość europejskich konsumentów

20170614_134407Kosmetyki i produkty do pielęgnacji ciała są ważne lub bardzo ważne w życiu – zadreklarowała przeważająca większość osób uczestniczących w badaniu przeprowadzonym na zlecenie Cosmetics Europe w kwietniu 2017 roku. W badaniu ankietowym uczestniczyło ponad 4 000 uczestników reprezentujących różne grupy wiekowe. Ponadto, uznając zdrowie i higienę osobistą za najważniejsze kryteria jakości życia, konsumenci potwierdzili silne związki między kosmetykami i produktami do pielęgnacji ciała a poprawą jakości życia.

Te wnioski zostały zaprezentowane podczas Europejskiego Tygodnia Kosmetyków 2017, który odbył się w Brukseli w dniach 13-16 czerwca 2017 roku. Cosmetics Europe, the Personal Care Association zaprezentowało  podczas spotkania wyniki badania Consumer Insights przeprowadzonego na zlecenie Cosmetics Europe przez firmę Third-I, wśród ponad 4000 konsumentów w dziesięciu europejskich krajach. Celem badania było odpowiedzenie, w jaki sposób konsumenci postrzegają i wykorzystują kosmetyki i produkty do pielęgnacji ciała w swoim codziennym życiu.

Uczestnikami Cosmetics Europe Week były reprezentantki Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, które jest polskim członkiem stowarzyszenia Cosmetics Europe.

Przemysł kosmetyczny i higieny osobistej ma wartość rynkową około 77 miliardów EUR i tworzy około 2 milionów miejsc pracy w europejskim łańcuchu wartości. Jest więc ważnym czynnikiem wpływającym na europejską gospodarkę. Europejski rynek kosmetyków jest największy na świecie. Ale nasz wkład nie ogranicza się jedynie do gospodarki. Nasze produkty mają znaczenie dla europejskich konsumentów – 71% badanych konsumentów uważa je za ważne lub bardzo ważne w codziennym życiu – mówi John Chave, dyrektor generalny Cosmetics Europe.

Badanie ujawniło także, że kosmetyki i produkty do pielęgnacji ciała istotnie poprawiają jakość życia – tak zadeklarowało 72% uczestników ankiety. Wykazało ono także, że dobre zdrowie i higiena osobista są najbardziej istotnymi kryteria wyznaczającymi jakość życia – wskazywane były częściej nawet niż stabilność finansowa czy satysfakcjonująca praca. kosmetyki i produkty do pielęgnacji ciała odgrywają także ważną rolę w budowaniu poczucia własnej wartości i zwiększaniu interakcji społecznych każdego dnia. 80% konsumentów zidentyfikowało kosmetyki i produkty do pielęgnacji ciała jako ważne lub bardzo ważne w budowaniu poczucia własnej wartości.

O Cosmetics Europe

Cosmetics Europe to europejskie stowarzyszenie handlowe branży kosmetycznej i higieny osobistej. Jest głosem branży kosmetycznej w Europie od ponad 50 lat. Członkami Stowarzyszenia są producenci kosmetyków i produktów do pielęgnacji, a także stowarzyszenia reprezentujące branżę na szczeblu krajowym, w całej Europie. Cosmetics Europe reprezentuje ponad 4500 osób, począwszy od głównych międzynarodowych producentów kosmetyków, po małe, rodzinne firmy działające na rynkach niszowych. W 2016 roku europejski rynek kosmetyków został wyceniony na 77 mld euro.

Więcej informacji: www.cosmeticseurope.eu

https://www.cosmeticseurope.eu/files/6114/9738/2777/CE_Consumer_Insights_2017.pdf

 

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

AKTUALNOŚCI

WIADOMOŚCI BRANŻOWE

Katarzyna Major

Katarzyna Major

– Starszy Specjalista ds. Legislacyjnych, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Stypendystka Uniwersytetu w Kassel (Niemcy). Ukończyła podyplomowe studia z zakresu ochrony danych osobowych i informacji niejawnych. Doświadczenia zawodowe zdobywała pracując m.in. w wydawnictwie AGORA S.A. oraz w Ministerstwie Skarbu Państwa. Od 2012 r. pracownik Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.

agnieszkasobkowiak

Agnieszka Sobkowiak

– Kierownik Komunikacji & PR, absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK w Toruniu, podyplomowych studiów Polskiego i Europejskiego Prawa Spółek w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz London School of Public Relations. Wieloletnia dyrektor ds. PR w Grupie TZMO SA oraz konsultant z zakresu PR. W Polskim Stowarzyszeniu Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego od roku 2015.

Agata Jurek-Iwińska

Agata Jurek-Iwińska

– Specjalista do spraw Technicznych i Legislacyjnych Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego w obszarze środków biobójczych, aerozoli i kosmetyków. Absolwentka Wydziału Biotechnologii i Nauk o Żywności Politechniki Łódzkiej oraz Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej (specjalność: Technologia Związków Biologicznie Czynnych i Kosmetyków), związana z obszarem produktów biobójczych i kosmetyków.

Od 2011 r. współpracuje z Wyższą Szkołą Zawodową Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia poprzez prowadzenie zajęć laboratoryjnych w zakresie z chemii kosmetycznej. W latach 2014 – 2016 – pracownik merytoryczny w Wydziale Rejestracji Produktów Biobójczych Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych.

beata kowalczyk

Beata Kowalczyk

– Kierownik do spraw Technicznych i Legislacyjnych, ekspert Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego w obszarze kosmetyków i aerozoli. Absolwentka Wydziału Chemii Akademii Podlaskiej, związana przez wiele lat z branżą chemiczną i medyczną. W latach 2009 – 2015 starszy specjalista w Wydziale Chemii i Farmacji, Departamentu Innowacji i Przemysłu Ministerstwa Gospodarki. Członek Korpusu Prezydencji Polskiej w Unii Europejskiej.

W latach 2010 – 2013 członek delegacji polskiej w pracach na forum ONZ nad Konwencją Minamata w sprawie rtęci. Przedstawiciel Polski w Komitecie ds. REACH, Stałym Komitecie ds. kosmetyków oraz Grupie roboczej ds. międzynarodowych aspektów środowiskowych (substancje niebezpieczne).

Katarzyna Żandarska

Katarzyna Żandarska

– Kierownik do spraw Technicznych i Legislacyjnych, ekspert Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego w obszarze środków czystości i biocydów. Absolwentka Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej. Odpowiedzialna za prowadzenie Grupy Roboczej ds. Detergentów w Stowarzyszeniu i za współpracę z A.I.S.E.

Zajmuje się regulacjami dotyczącymi chemikaliów oraz ich praktycznymi implikacjami dla przemysłu, prowadzi doradztwo dla firm w tej kwestii. Zaangażowana w prowadzenie dobrowolnych inicjatyw przemysłu detergentowego, projektów paneuropejskich takich jak:

  • Przyjazna Czystość,
  • Charter 2010,
  • Pierz Mądrze. Mniej znaczy więcej!,
  • Trzymaj kapsułki poza zasięgiem dzieci (Keep Caps from Kids)

oraz w projekt Stowarzyszenia realizowany we współpracy z Biurem ds. Substancji Chemicznych – Czysty i Bezpieczny Dom, dotyczący wczesnoszkolnej edukacji dzieci na temat bezpiecznego stosowania środków czystości i zachowań proekologicznych w domu.

anna_oborska

dr inż. n. chem. Anna Oborska

– Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego. Odpowiedzialna za budowanie strategii i rozwój Stowarzyszenia, które od 1992 roku zrzesza przedsiębiorców branży kosmetycznej i detergentowej, dostawców surowców i dystrybutorów. Członek Zarządu Cosmetics Europe, członek Zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Producentów Mydeł, Detergentów i Środków Czystości ( A.I.S.E.). W latach 2013 – 2015 arbiter Komisji Etyki Reklamy, w latach 2015-2017 członek Zarządu Rady Reklamy. Reprezentant Stowarzyszenia w Europejskiej Federacji Aerozolowej (FEA).

Reprezentowała polski przemysł kosmetyczny w Grupie Roboczej ds. Kosmetyków przy Komisji Europejskiej, prezentując stanowiska i uwagi branży. Była ekspertem działających w Komisji Europejskiej grup roboczych ds. Oceny Bezpieczeństwa Kosmetyków i ds. Deklaracji Marketingowych. W roku 2016 ukończyła trzyletni kurs dotyczący oceny bezpieczeństwa produktów kosmetycznych, organizowany przez niemieckie IKW/DGK. Reprezentuje branżę kosmetyczną i detergentową w relacjach z przedstawicielami administracji rządowej.

W roku 2021 została powołana do pełnienia funkcji przewodniczącej Komitetu Technicznego nr 335 PKN.

Z wykształcenia chemik – kosmetolog. Pracę doktorską dotyczącą transportu przeznaskórkowego składników czynnych zawartych w kosmetykach obroniła w 2003 roku. Wieloletni wykładowca akademicki z zakresu chemii kosmetycznej i farmakognozji. Jest członkiem rad programowych czasopism branżowych, autorką ponad 150 artykułów opublikowanych w kraju i za granicą oraz prelegentem na wielu konferencjach krajowych i międzynarodowych.