Organizatorzy 29. edycji targów BeautyWorld Middle East które odbyły się w dniach 27–29 października 2025 roku w Dubai World Trade Centre (Zjednoczone Emiraty Arabskie) spodziewali się ponad 2 500 międzynarodowych i lokalnych wystawców oraz ponad 80 000 odwiedzających z ponad 160 krajów. I choć jeszcze nie ma oficjalnych danych, bo targi dopiero zakończyły się, to obserwując przebieg targów, można stwierdzić, że wartości te raczej nie były przeestymowane.
Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego reprezentowały dr inż. Anna Oborska razem z Agnieszką Sobkowiak.
Zjednoczone Emiraty Arabskie pozostają jednym z najbardziej perspektywicznych i chłonnych rynków kosmetycznych w regionie Bliskiego Wschodu. Polskie produkty kosmetyczne cieszą się tam dużym zainteresowaniem, a targi Beautyworld Middle East stanowią doskonałą okazję do zaprezentowania polskiej jakości i designu przed międzynarodową publicznością.
Targi zorganizowano w 22 halach, obejmujących strefy tematyczne, kreatywne prezentacje oraz wystąpienia światowych liderów branży.
W wydarzeniu uczestniczyło około 60 polskich firm – połowa z nich wystawiła własne stoiska, natomiast około 30 firm skorzystało z zaproszenia Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) do udziału w polskim stoisku narodowym w ramach projektu „Umiędzynarodowienie MŚP – BRAND HUB” (Program FENG 2021–2027).
Na przestrzeni blisko 90 m² przedsiębiorcy mogli zaprezentować swoje produkty, umawiać spotkania z kontrahentami i korzystać ze wspólnej przestrzeni wystawienniczej. Udział w stoisku narodowym był bezpłatny – firmy pokrywały jedynie koszty logistyczne: transport, ubezpieczenie oraz koszty pobytu. Jednym z gospodarzy stoiska był Pan Maciej Białko, kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Dubaju – ekspert z ogromną znajomością rynku arabskiego – kwestii formalnych, biznesowych i zwyczajowych. Jego kontakt może okazać się w przyszłości szczególnie pomocny dla firm planujących wejście na rynki krajów Zatoki Perskiej. Pan Maciej Białko będzie uczestnikiem PAIH Forum Biznesu 2025, które w dniach 5-7 listopada będzie odbywało się na Stadionie Narodowym w Warszawie.
🌟 Uwaga praktyczna: Choć Beautyworld Middle East to targi kosmetyczne, coraz liczniej obecne są na nich firmy z sektora detergentowego. Wystawcy, z którymi rozmawiałyśmy, potwierdzili, że podjęta kilka lat temu decyzja o dołączeniu do tych targów kosmetycznych okazała się dla nich bardzo opłacalna.
🌟 Rekomendacja: Jeśli w Państwa strategii rozwoju znajdują się kraje Zatoki Perskiej już teraz warto szukać partnerów – do kolejnych targów pozostał wprawdzie rok, ale już teraz warto nawiązywać kontakty – firmy uczestniczące w targach jednogłośnie stwierdziły, że najbardziej efektywne są spotkania z partnerami zaplanowane z wyprzedzeniem (mniej efektywne są rozmowy z przypadkowymi osobami odwiedzającymi targi)
🌟 Free Sale Certificate: Sprzedaż produktów kosmetycznych i detergentowych w krajach Zatoki Perskiej wymaga dostarczenia certyfikatów wolnej sprzedaży – tu przypominamy, że Stowarzyszenie takie dokumenty wystawia. Osoby zainteresowane uzyskaniem informacji o certyfikacie zapraszam do kontaktu z Agnieszką Sobkowiak.
Organizatorem targów jest Messe Frankfurt Middle East, a Beautyworld Middle East pozostaje najważniejszą platformą dla prezentacji produktów, rozwoju biznesu i współpracy międzynarodowej w pełnym spektrum branży – od zapachów, kosmetyków kolorowych i pielęgnacyjnych, po pielęgnację włosów, opakowania, technologie i wellness. Jeśli mieliby Państwo pytania dotyczące targów – serdecznie zapraszam do kontaktu.
Wkrótce będziemy informować Państwa o kolejnych projektach PAIH – tym razem w obrębie programu promocji sektora wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania w ramach projektu niekonkurencyjnego pn. „Umiędzynarodowienie MŚP – BRAND HUB”, działanie 2.26 programu „Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027” (FENG). Rozmawiałyśmy o planach z przedstawicielem PAIH i widzimy tu szanse wykorzystania programu dla firm detergentowych i biobójczych.





