pop-upZa nami kolejne wydarzenie z cyklu „Legislacja dla biznesu”: konferencja i warsztaty „Deklaracje marketingowe dla sektora kosmetycznego – co nowego w latach 2018 i 2019?”.

Liczne grono ekspertów i blisko 100 przedstawicieli branży kosmetycznej spotkało się 6 czerwca 2018 roku w Hotelu InterContinental. Wydarzenie to patronatem merytorycznym objęło Cosmetics Europe, a jego gościem specjalnym była Manuela Coroama – uznany ekspert, reprezentujący Cosmetics Europe w rozmowach z Komisją Europejską.

Cieszę się, że w tak licznym gronie mogliśmy przedyskutować najważniejsze zmiany, które czekają naszą branżę w najbliższej przyszłości. Ich źródłem są:

  • nowa ustawa o produktach kosmetycznych, w której zawarte zostały nowe obowiązki dla przedsiębiorców oraz kary finansowe za nieprzestrzeganie przepisów, włączając naruszenia wymogów związanych z deklaracjami marketingowymi
  • załączniki III i IV Dokumentu Technicznego Komisji Europejskiej, które wprowadzają nowe elementy w ocenie poprawności stosowania deklaracji free from i hipoalergiczny.

 Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego aktywnie uczestniczyło w procesie formułowania treści i zapisów ustawy. Dbaliśmy o to, by jej kształt, pozwalając zrealizować cele ustawodawcy, był możliwie korzystny dla przedsiębiorców. Zdecydowana większość postulatów, które zgłosiliśmy w Państwa imieniu, została w toku konsultacji uwzględniona.

Podczas konferencji omówiliśmy kluczowe kwestie i nowości, które wprowadzi ustawa. Zapewniam, że do czasu jej wejścia w życie, ustawa będzie jeszcze niejednokrotnie przedmiotem dyskusji podczas bezpłatnych warsztatów legislacyjnych – spotkań Grupy Roboczej ds. Kosmetyków, które organizujemy dla członków Stowarzyszenia. Najbliższe spotkanie odbędzie się w siedzibie Stowarzyszenia już 19 czerwca 2018 roku.

 Dokument Techniczny – jego załączniki III i IV – został szczegółowo omówiony przez Manuelę Coroama, która, zachęcając uczestników w imieniu Cosmetics Europe do uważnego stosowania jego zaleceń, zwracała uwagę, że choć nie jest on prawnie wiążący, to będzie punktem odniesienia dla władz i organów kontrolnych wielu państw członkowskich Unii Europejskiej. Takiej rekomendacji i zachęty udziela także Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.

Wśród prelegentów i gości nie zabrakło przedstawicieli państwowych inspekcji, ministerstw, ekspertów reklamy oraz branżowych mediów. Zbigniew Gajewski – Dyrektor Generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy – zwracał uwagę, że działania samoregulacji, które z sukcesem wdraża branża kosmetyczna, są bardzo ważnym elementem społecznej odpowiedzialności biznesu, etyczności w komunikacji marketingowej i budowania wizerunku całej branży.

Istotnym punktem programu były warsztaty poprowadzone przez doświadczonych ekspertów Instytutu Badań Kosmetyków Dr Koziej. Tu uczestnicy, pod bacznym okiem prowadzących, mogli wcielić się w rolę autorów – twórców reklamowych treści opakowań kosmetyków i stworzyć przekaz, który był jednocześnie atrakcyjny i zgodny z przepisami.

Duża frekwencja, połączona z żywą dyskusją w trakcie kolejnych wystąpień, potwierdziły, że deklaracje marketingowe, to temat niezwykłej wagi, a jego omówienie w środowisku producentów kosmetyków było bardzo potrzebne.

Organizatorem konferencji i warsztatów było Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.

Link do galerii zdjęć: https://kosmetyki-detergenty.pl/konferencja-deklaracje-marketingowe-2018/

Wkrótce przekażemy Państwu link do obejrzenia filmowej relacji z konferencji i warsztatów.

Wszystkim prelegentom i uczestnikom serdecznie dziękujemy za udział!

Już teraz zapraszamy Państwa do udziału w kolejnym wydarzeniu edukacyjnym – 6 września 2018 roku Stowarzyszenie organizuje seminarium i warsztaty z cyklu „Legislacja dla biznesu”: „Jak wprowadzić produkt kosmetyczny do obrotu poza UE? – wymagania prawne na wybranych rynkach”. Seminarium poprowadzi Sylwia Stokowska – manager ds. produktów kosmetycznych i gospodarczych oraz audytor TÜV SÜD Polska sp. z o.o. Omówi ona wymagania na najbardziej popularnych wśród polskich przedsiębiorców rynkach poza UE, m. in. w Arabii Saudyjskiej, Kuwejcie, Iraku, Iranie i innych. Szczegółowy program znajdą Państwo w załączniku.

Zapraszam serdecznie!

Anna Oborska

Program seminarium

Program seminarium, 6 września 2018

 

 

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

AKTUALNOŚCI

WIADOMOŚCI BRANŻOWE

Katarzyna Major

Katarzyna Major

– Starszy Specjalista ds. Legislacyjnych, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Stypendystka Uniwersytetu w Kassel (Niemcy). Ukończyła podyplomowe studia z zakresu ochrony danych osobowych i informacji niejawnych. Doświadczenia zawodowe zdobywała pracując m.in. w wydawnictwie AGORA S.A. oraz w Ministerstwie Skarbu Państwa. Od 2012 r. pracownik Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.

agnieszkasobkowiak

Agnieszka Sobkowiak

– Kierownik Komunikacji & PR, absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK w Toruniu, podyplomowych studiów Polskiego i Europejskiego Prawa Spółek w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz London School of Public Relations. Wieloletnia dyrektor ds. PR w Grupie TZMO SA oraz konsultant z zakresu PR. W Polskim Stowarzyszeniu Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego od roku 2015.

Agata Jurek-Iwińska

Agata Jurek-Iwińska

– Specjalista do spraw Technicznych i Legislacyjnych Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego w obszarze środków biobójczych, aerozoli i kosmetyków. Absolwentka Wydziału Biotechnologii i Nauk o Żywności Politechniki Łódzkiej oraz Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej (specjalność: Technologia Związków Biologicznie Czynnych i Kosmetyków), związana z obszarem produktów biobójczych i kosmetyków.

Od 2011 r. współpracuje z Wyższą Szkołą Zawodową Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia poprzez prowadzenie zajęć laboratoryjnych w zakresie z chemii kosmetycznej. W latach 2014 – 2016 – pracownik merytoryczny w Wydziale Rejestracji Produktów Biobójczych Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych.

beata kowalczyk

Beata Kowalczyk

– Kierownik do spraw Technicznych i Legislacyjnych, ekspert Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego w obszarze kosmetyków i aerozoli. Absolwentka Wydziału Chemii Akademii Podlaskiej, związana przez wiele lat z branżą chemiczną i medyczną. W latach 2009 – 2015 starszy specjalista w Wydziale Chemii i Farmacji, Departamentu Innowacji i Przemysłu Ministerstwa Gospodarki. Członek Korpusu Prezydencji Polskiej w Unii Europejskiej.

W latach 2010 – 2013 członek delegacji polskiej w pracach na forum ONZ nad Konwencją Minamata w sprawie rtęci. Przedstawiciel Polski w Komitecie ds. REACH, Stałym Komitecie ds. kosmetyków oraz Grupie roboczej ds. międzynarodowych aspektów środowiskowych (substancje niebezpieczne).

Katarzyna Żandarska

Katarzyna Żandarska

– Kierownik do spraw Technicznych i Legislacyjnych, ekspert Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego w obszarze środków czystości i biocydów. Absolwentka Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej. Odpowiedzialna za prowadzenie Grupy Roboczej ds. Detergentów w Stowarzyszeniu i za współpracę z A.I.S.E.

Zajmuje się regulacjami dotyczącymi chemikaliów oraz ich praktycznymi implikacjami dla przemysłu, prowadzi doradztwo dla firm w tej kwestii. Zaangażowana w prowadzenie dobrowolnych inicjatyw przemysłu detergentowego, projektów paneuropejskich takich jak:

  • Przyjazna Czystość,
  • Charter 2010,
  • Pierz Mądrze. Mniej znaczy więcej!,
  • Trzymaj kapsułki poza zasięgiem dzieci (Keep Caps from Kids)

oraz w projekt Stowarzyszenia realizowany we współpracy z Biurem ds. Substancji Chemicznych – Czysty i Bezpieczny Dom, dotyczący wczesnoszkolnej edukacji dzieci na temat bezpiecznego stosowania środków czystości i zachowań proekologicznych w domu.

anna_oborska

dr inż. n. chem. Anna Oborska

– Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego. Odpowiedzialna za budowanie strategii i rozwój Stowarzyszenia, które od 1992 roku zrzesza przedsiębiorców branży kosmetycznej i detergentowej, dostawców surowców i dystrybutorów. Członek Zarządu Cosmetics Europe, członek Zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Producentów Mydeł, Detergentów i Środków Czystości ( A.I.S.E.). W latach 2013 – 2015 arbiter Komisji Etyki Reklamy, w latach 2015-2017 członek Zarządu Rady Reklamy. Reprezentant Stowarzyszenia w Europejskiej Federacji Aerozolowej (FEA).

Reprezentowała polski przemysł kosmetyczny w Grupie Roboczej ds. Kosmetyków przy Komisji Europejskiej, prezentując stanowiska i uwagi branży. Była ekspertem działających w Komisji Europejskiej grup roboczych ds. Oceny Bezpieczeństwa Kosmetyków i ds. Deklaracji Marketingowych. W roku 2016 ukończyła trzyletni kurs dotyczący oceny bezpieczeństwa produktów kosmetycznych, organizowany przez niemieckie IKW/DGK. Reprezentuje branżę kosmetyczną i detergentową w relacjach z przedstawicielami administracji rządowej.

W roku 2021 została powołana do pełnienia funkcji przewodniczącej Komitetu Technicznego nr 335 PKN.

Z wykształcenia chemik – kosmetolog. Pracę doktorską dotyczącą transportu przeznaskórkowego składników czynnych zawartych w kosmetykach obroniła w 2003 roku. Wieloletni wykładowca akademicki z zakresu chemii kosmetycznej i farmakognozji. Jest członkiem rad programowych czasopism branżowych, autorką ponad 150 artykułów opublikowanych w kraju i za granicą oraz prelegentem na wielu konferencjach krajowych i międzynarodowych.