Za nami kolejne wydarzenie z cyklu „Legislacja dla biznesu”: konferencja i warsztaty „Deklaracje marketingowe dla sektora kosmetycznego – co nowego w latach 2018 i 2019?”.
Liczne grono ekspertów i blisko 100 przedstawicieli branży kosmetycznej spotkało się 6 czerwca 2018 roku w Hotelu InterContinental. Wydarzenie to patronatem merytorycznym objęło Cosmetics Europe, a jego gościem specjalnym była Manuela Coroama – uznany ekspert, reprezentujący Cosmetics Europe w rozmowach z Komisją Europejską.
Cieszę się, że w tak licznym gronie mogliśmy przedyskutować najważniejsze zmiany, które czekają naszą branżę w najbliższej przyszłości. Ich źródłem są:
- nowa ustawa o produktach kosmetycznych, w której zawarte zostały nowe obowiązki dla przedsiębiorców oraz kary finansowe za nieprzestrzeganie przepisów, włączając naruszenia wymogów związanych z deklaracjami marketingowymi
- załączniki III i IV Dokumentu Technicznego Komisji Europejskiej, które wprowadzają nowe elementy w ocenie poprawności stosowania deklaracji free from i hipoalergiczny.
Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego aktywnie uczestniczyło w procesie formułowania treści i zapisów ustawy. Dbaliśmy o to, by jej kształt, pozwalając zrealizować cele ustawodawcy, był możliwie korzystny dla przedsiębiorców. Zdecydowana większość postulatów, które zgłosiliśmy w Państwa imieniu, została w toku konsultacji uwzględniona.
Podczas konferencji omówiliśmy kluczowe kwestie i nowości, które wprowadzi ustawa. Zapewniam, że do czasu jej wejścia w życie, ustawa będzie jeszcze niejednokrotnie przedmiotem dyskusji podczas bezpłatnych warsztatów legislacyjnych – spotkań Grupy Roboczej ds. Kosmetyków, które organizujemy dla członków Stowarzyszenia. Najbliższe spotkanie odbędzie się w siedzibie Stowarzyszenia już 19 czerwca 2018 roku.
Dokument Techniczny – jego załączniki III i IV – został szczegółowo omówiony przez Manuelę Coroama, która, zachęcając uczestników w imieniu Cosmetics Europe do uważnego stosowania jego zaleceń, zwracała uwagę, że choć nie jest on prawnie wiążący, to będzie punktem odniesienia dla władz i organów kontrolnych wielu państw członkowskich Unii Europejskiej. Takiej rekomendacji i zachęty udziela także Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.
Wśród prelegentów i gości nie zabrakło przedstawicieli państwowych inspekcji, ministerstw, ekspertów reklamy oraz branżowych mediów. Zbigniew Gajewski – Dyrektor Generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy – zwracał uwagę, że działania samoregulacji, które z sukcesem wdraża branża kosmetyczna, są bardzo ważnym elementem społecznej odpowiedzialności biznesu, etyczności w komunikacji marketingowej i budowania wizerunku całej branży.
Istotnym punktem programu były warsztaty poprowadzone przez doświadczonych ekspertów Instytutu Badań Kosmetyków Dr Koziej. Tu uczestnicy, pod bacznym okiem prowadzących, mogli wcielić się w rolę autorów – twórców reklamowych treści opakowań kosmetyków i stworzyć przekaz, który był jednocześnie atrakcyjny i zgodny z przepisami.
Duża frekwencja, połączona z żywą dyskusją w trakcie kolejnych wystąpień, potwierdziły, że deklaracje marketingowe, to temat niezwykłej wagi, a jego omówienie w środowisku producentów kosmetyków było bardzo potrzebne.
Organizatorem konferencji i warsztatów było Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.
Link do galerii zdjęć: https://kosmetyki-detergenty.pl/konferencja-deklaracje-marketingowe-2018/
Wkrótce przekażemy Państwu link do obejrzenia filmowej relacji z konferencji i warsztatów.
Wszystkim prelegentom i uczestnikom serdecznie dziękujemy za udział!
Już teraz zapraszamy Państwa do udziału w kolejnym wydarzeniu edukacyjnym – 6 września 2018 roku Stowarzyszenie organizuje seminarium i warsztaty z cyklu „Legislacja dla biznesu”: „Jak wprowadzić produkt kosmetyczny do obrotu poza UE? – wymagania prawne na wybranych rynkach”. Seminarium poprowadzi Sylwia Stokowska – manager ds. produktów kosmetycznych i gospodarczych oraz audytor TÜV SÜD Polska sp. z o.o. Omówi ona wymagania na najbardziej popularnych wśród polskich przedsiębiorców rynkach poza UE, m. in. w Arabii Saudyjskiej, Kuwejcie, Iraku, Iranie i innych. Szczegółowy program znajdą Państwo w załączniku.
Zapraszam serdecznie!
Anna Oborska
Program seminarium
Program seminarium, 6 września 2018