Forum Branży Kosmetycznej to konferencja B2B dla dostawców produktów i usług oraz dystrybutorów i retailerów poświęcona najważniejszym wydarzeniom i trendom zachodzącym w branży kosmetycznej. Łączy wykłady ekspertów, dyskusje panelowe, prezentacje trendów oraz targi nowości. Przede wszystkim daje jednak możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów pomiędzy potencjalnymi partnerami w biznesie.
Relacje i biznes
Forum branży kosmetycznej odbywa się od 11 lat. Co roku w wydarzeniu uczestniczy około 400 osób – menedżerowie zarządzający firmami kosmetycznymi oraz menedżerowie odpowiadający za zamówienia do sieci handlowych i największych firm dystrybucyjnych w Polsce i na świecie. W tym roku uczestnicy Forum spotkają się 19 października 2023 r. w komfortowych warunkach, w hotelu MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim, jedynie 6 km od Warszawy, w bliskim sąsiedztwie zjazdów z tras A2 i S8.
Bezpośrednie kontakty
Forum Branży Kosmetycznej ma formułę typowo biznesową. Łączy wykłady ekspertów, dyskusje panelowe, prezentacje trendów oraz nowości. Przede wszystkim daje jednak możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów pomiędzy potencjalnymi partnerami w biznesie, również w ramach aranżowanych spotkań indywidualnych (networking).
Trendy i analizy
Wykłady w części konferencyjnej przygotowują eksperci w swoich dziedzinach reprezentujący m.in. czołowe międzynarodowe instytuty badawcze oraz firmy konsultingowe i doradcze. Współpracujemy z takimi firmami, jak m.in. PwC, Nielsen, Gfk Polonia, Euromonitor, Mobile Institute. W panelach dyskusyjnych zasiadają praktycy mający istotny wpływ na kształt kosmetycznego rynku w Polsce. Konferencja podzielona na tematyczne bloki obejmujące handel i dystrybucję, konsumenta i trendy oraz nowe technologie daje pełen obraz kosmetycznego rynku i zachodzących na nim zmian.
Prezentacje firm i marek
Integralną częścią konferencji są targi top produktów, innowacji i nowości, podczas których partnerzy Forum prezentują swoje marki i ofertę skierowaną do detalu oraz prowadzą biznesowe rozmowy z potencjalnymi kontrahentami.
Ściśle sprecyzowana grupa odbiorcza
Gośćmi Forum są wyłącznie przedsiębiorcy. Przede wszystkim producenci, dystrybutorzy i importerzy kosmetyków. Żywo zainteresowani pozyskiwaniem wszelkich informacji o tym, jak rozwijać swój biznes w kraju i na świecie, jak zdobywać nowe rynki, zagospodarowywać handlowo i marketingowo nowe obszary, jak wykorzystywać nowe technologie w prezentacji produktów, pozyskiwaniu klientów i kontaktach z konsumentami.
Drugą grupę stanowią reprezentanci handlu – menedżerowie najwyższego szczebla ze wszystkich liczących się sieci detalicznych – drogeryjnych, aptecznych, hiper- i supermarketów, dyskontów. Prezesi, dyrektorzy handlowi, dyrektorzy zakupów i kupcy, od których zależy wprowadzanie do sieci handlowych nie tylko nowych produktów, ale też technologicznych rozwiązań i narzędzi umożliwiających lepsze zarządzanie biznesem oraz bardziej spersonalizowanej oferty dla konsumentów.
Polska jednym z europejskich liderów
Polska jest szóstym rynkiem kosmetyków w Europie i rośnie najszybciej na kontynencie. Według danych Nielsena polski rynek kosmetyczno-chemiczny jest wart 33 mld zł, połowę tej wartości stanowią kategorie kosmetyczne.
Kosmetyki to jedna z najprężniej działających polskich branż, z blisko 100-letnią tradycją, zapleczem w postaci najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych i znakomicie wykształconych kadr. W sektorze kosmetycznym zarejestrowanych jest ponad 1000 podmiotów. Kosmetyki są specjalnością eksportową Polski. Cenione za swoją wyjątkową jakość i innowacyjność trafiają już do ponad 160 krajów na świecie.