Serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w konferencji: “Dobre opakowanie – wybór czy wymóg? – jak zielona rewolucja sprzyja innowacjom produktowym”. Konferencja odbędzie się 1 grudnia 2023, w Warszawie.
“Dobre opakowanie“, to termin, który dla branż kosmetycznej i detergentowej ma wiele warstw i znaczeń. Poza podstawową funkcją, którą jest ochrona produktu i bezpieczeństwo procesów logistycznych, coraz istotniejsze staje się kryterium odpowiedzialności środowiskowej.
Na gruncie legislacji europejskiej i polskiej powstają nowe obowiązki, dotyczące m. in. poziomów recyklingu odpadów opakowaniowych z tworzywa sztucznego, zawartości materiału pochodzącego z recyklingu w opakowaniach z tworzyw sztucznych itd. Wdrożenie tych zmian wymaga sprostania licznym wyzwaniom takim jak: ograniczona dostępność wysokiej jakości surowca wtórnego, potrzeba uznania metod recyklingu chemicznego jako uzupełniających dotychczas stosowany recykling mechaniczny i inne.
Opakowanie to także jeden z elementów, który może być decydujący dla decyzji o wyborze produktu przez konsumenta – badania potwierdzają bowiem, że udział osób, dla których kwestie wpływu produktów na środowisko są istotną przesłanką wyboru produktu, rośnie. Segregacja odpadów, ograniczanie marnowania żywności i ograniczanie zużycia wody, to dziś najczęściej deklarowane proekologiczne zachowania. Coraz większa grupa deklaruje także poszukiwanie informacji o wpływie na środowisko produktów, które kupują. Prośrodowiskowe postawy będą elementem budowania dobrego wizerunku Firm i Marek, trwałych przewag konkurencyjnych i potencjału eksportowego produktów branż kosmetycznej i detergentowej. Tu zalecana jest duża ostrożność, aby argumenty środowiskowe, które mogą być zachętą do zakupu, były stosowane rzetelnie i zgodnie z prawdą – złe praktyki nadużyć i błędów w tej dziedzinie są na tyle powszechne, że zyskały już swoją nazwę – green washing – a także uruchomiły szereg kroków podejmowanych przez uprawnione władze a także przez sam przemysł w ramach działań z obszaru samoregulacji.
Program konferencji został podzielony na bloki tematyczne:
- Sesja wprowadzająca – perspektywy dla branż kosmetycznej i detergentowej w kontekście zielonej rewolucji
- Czy prawo stymuluje innowacje w zakresie opakowań
- Ekoprojektowanie opakowań – praktyczne aspekty
- Wpływ opakowania na decyzje konsumenta
Agenda konferencji:
Prelegenci i paneliści:
Do udziału w charakterze prelegentów i panelistów zaprosiliśmy ekspertów wielu dziedzin, o bezcennej wiedzy i doświadczeniu z dziedziny opakowań. Głos zabiorą przedstawiciele polskich władz – Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej – oraz organizacji otoczenia biznesu – Plastics Europe, Rekopolu i Eko-Paku. Nie zabraknie także głosu przedstawicieli biznesu – o procesach zmian, dla których głównym impulsem i inspiracją są kwestie środowiskowe, powiedzą przedstawiciele producentów, dystrybutorów surowców, producenta opakowań, firm badawczych oraz retailerów. Zmiany postaw konsumenckich omówi natomiast przedstawiciel SW Research Agencji Badań Rynku i Opinii.
Patroni Konferencji:
- Związek Pracodawców Przemysłu Opakowań i Produktów w Opakowaniach EKO-PAK
- Plastics Europe
- Polska Izba Odzysku i Recyklingu Opakowań PIOiRO
- Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań SA
- SW Research
- Polskie Towarzystwo Chemików Kosmetologów
Patroni medialni:
- Biotechnologia
- SOFW Journal
- Chemia i Biznes
- Przemysł Kosmetyczny
- Świat Przemysłu Kosmetycznego
- Wiadomości Kosmetyczne
- Wirtualne Kosmetyki
Do udziału w Konferencji zapraszamy szczególnie:
- Właścicieli i kadrę zarządzającą
- Pracowników działów odpowiedzialnych za projekty wiązane ze zrównoważonym rozwojem i ochroną środowiska
- Pracowników działów kontroli jakości, badawczo-rozwojowych, technologicznych i działów wdrożeń
- Pracowników działów marketingu i rozwoju produktu
Tu dokonają Państwo rejestracji: REJESTRACJA
Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji!